ГУРТОК ВОКАЛУ
ПІБ: Федоров Віталій Едуардович.
Місце проживання: Україна, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область.
Телефон: +38 096 311 46 43
Електронна пошта: vitalis37@gmail.com
Місце роботи: МЦППВ (Міжрегіональний центр професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців м. Кривого Рогу Дніпропетровської області).
Посада: Керівник гуртка «Вокал».
Період роботи: З 1994 р. по теперішній час.
Стаж роботи: 29 років.
У цій установі: 29 років.
На цій посаді: 14 років
Освіта.
Країна Україна.
Місто Кривий Ріг.
Навчальний заклад: КЗ "Криворізький обласний фаховий музичний коледж "ДОР".
Відділ народних інструментів.
Спеціальність: Баян (Додатковий інструмент: гітара, фортепіано).
Навчальний заклад: КДПУ (Криворізький державний педагогічний університет).
Факультет: Музично-педагогічний.
Кафедра/напрямок: Музикознавства.
Спеціальність: Викладач.
Працював:
- У складах різних акапельних колективів (голос – тенор),
- У студії звукозапису,
- Брав участь у озвученні короткометражних документальних фільмів.
- Займався аранжуванням, композиторством.
Маю 30 річний звукорежисерський досвід, досвід студійної роботи із запису та зведення фонограм, роботи над вокалом.
Теза:
Важливу роль у формуванні творчої особистості, в її духовному розвитку відіграє музичне, зокрема вокальне мистецтво.
Одним із пріоритетних напрямів реформування освіти визначається виховання всебічно розвиненої, творчої особистості, становлення її творчого потенціалу, розвиток національної свідомості та духовного багатства.
Вокальне мистецтво або спів:
- Один з найдавніших видів музичного виконавства, у якому провідне місце належить голосу співака.
- Одне з найбільш популярних видів музичного виконавства, що є найважливішою сферою духовного буття людини, значущим пластом її культури.
Творче кредо та цілі роботи.
- Дарувати дітям радість,
- Дарувати можливість проявити творчий потенціал,
- Усіляко розвивати творчий потенціал вокалістів,
- Формування естетичної культури вокаліста,
- Розвиток емоційно-виразного виконання пісень,
- Становлення співочого дихання, правильного звукоутворення, чіткості дикції,
- Формування вокальних навичок,
- Розвиток вокальної техніки естрадних співаків.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
- Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з кращими зразками світової музичної культури; оволодіння музично-теоретичними знаннями.
- Практичної, що сприяє формуванню навичок естрадного вокалу.
- Творчої, що забезпечує підвищення майстерності використання основних якостей співочого голосу; формування музично-естетичного смаку та розширення загального світогляду, виховання гармонійно розвиненої особистості.
- Соціальної, що сприяє вихованню громадянської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів вітчизняної музики; формуванню навиків професійної взаємодії в колективі, прагненню до створення комфортного, доброзичливого клімату.
Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
Заохочення дітей до участі у культурному та творчому житті нашого центру.
Декілька особливо активних дітей центру написали текст до гімну нашого навчального закладу. Згодом він був дещо перероблений.
Гімн МЦППВ (автори тексту С. Мельник, А. Верещинський)
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=kWvT_cVOa9Y
Так, у рамках профорієнтаційних заходів з дітьми був створений такий ось проморолик. Це наша вокальна студія, студентське життя. Було весело.
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=UeGdVgZJggo
Через музику, навчання співу, грі на різних інструментах, прояв та реалізацію своїх талантів діти долучаються до прекрасного. Виробляють культурні, моральні, естетичні навички. Стають креативними, життєрадісними, активними членами нашого суспільства.
Участь у різноманітних культурних заходах нашого центру та міста.
Завданням керівника є навчання правильному співу у всьому його комплексі: звукоутворення, ведення звуку, дихання, дикція. Під час роботи над чистотою інтонування одночасно слід вчити легкості, дзвінкості та звукочастотному вібрато, натуральності звучання голосу. Слід розкривати творчу індивідуальність виконавця, прищеплювати культуру співу, оберігати вихованців від манірності й наслідування чи дублювання майстрів естради.
Пісня - не тільки музично-вокальний твір, але й літературний. Тому учні мають знати будову пісні, як літературного твору, як сфери емоційного життя людини, уміти емоційно переводити зміст тексту пісні у відповідні форми виразності.
Оскільки естрадний жанр вимагає видовищності, особливе значення має робота над сценічним оформленням репертуару. При цьому використовується все для найповнішого розкриття художнього образу : пластика (танець або його елементи), світло, театралізована дія тощо.
Слід домагатися свободи та невимушеності музично-рухових вправ. Основне завдання - розвиток спостережливості, вольових якостей, уяви, творчої ініціативи, емоційної чутливості художньої вигадки. Важливе значення у сприйнятті виконавця глядачами має його зовнішній вигляд, а тому учні мають знати історію розвитку костюму, зокрема сценічного, відмінність його від побутового та святкового.
Правильно підібраний репертуар сприятиме творчому зростанню колективу, визначить його творче обличчя, дозволить вірно розв'язувати виховні завдання. Створюючи репертуар, слід керуватися наступними принципами: художньою цінністю, виховним значенням, доступністю музичного та літературного тексту, різноманітністю жанрової й музичної стилістики, мелодійністю, цікавістю, романтичністю, відповідністю віку виконавців, ритмічністю та рухливістю, логікою компоновки концертної програми або сольного виступу окремого виконавця.