Міжрегіональний центр професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців м. Кривого Рогу Дніпропетровської області

Вимоги до мотиваційного листа

Що таке мотиваційний лист і для чого він потрібен?

Мотиваційний лист — це викладена вступником довільно у письмовій формі інформація про його особисту зацікавленість у вступі на певну освітню програму й відповідні очікування, досягнення в навчанні та інших видах діяльності.

Він потрібен, щоб:

  • показати Вас як особистість: ваше вміння комунікувати та презентувати себе;
  • довести вашу мотивацію та зацікавлення професією та обраним закладом;
  • побудувати професійні та навчальні цілі.

Формат поля для написання мотиваційного листа становить до 20 тисяч символів.

Із загальних вимог до написання листів можна виокремити такі:

  • лаконічний зміст: лише важливі деталі, факти, цифри;
  • для спрощення читання бажано розбивати текст на абзаци, кожен з яких повинен містити певну концепцію;
  • неприпустимість емоцій: треба прагнути стриманості, розважливості, серйозності та практичності;
  • простота викладу;
  • відсутність орфографічних і стилістичних помилок: помилки неприйнятні в мотиваційному листі.

Структура листа: приклади й поради

Мотиваційний лист має таку структуру:

  • «шапка»;
  • основна частина;
  • висновок;
  • подяка;
  • підпис.

«Шапка» — обов’язкові елементи: 

  • відомості про адресата (назва закладу освіти та ПІП особи, якій адресується лист (Директору МЦППВ Балакіну В.Г.) та адресанта (тобто Ваші ПІП, електронна та фактична адреси, номер телефону). Усе це необхідно вказати в правому верхньому куті;
  • шанобливе звертання (наприклад, «Шановний…»). Його зазвичай виділяють напівжирним шрифтом та/або курсивом і вирівнюють по центру;
  • у самому вступі викладаєте мету і причину написання листа (наприклад, «Звертаюся до вас у зв’язку з…»). Тут варто пояснити, чому ви обрали саме цей заклад освіти, і як навчання в ньому сприятиме Вашому професійному розвитку і зростанню.

Основна частина: що писати?

Основну частину варто розпочати з відповіді на запитання «Хто я?». Тут виділіть здобутки в навчанні з окремих предметів, пов’язаних з обраною освітньою програмою, рівень володіння іноземними мовами, участь у позашкільній роботі та оцінку власних соціальних навичок.

Лайфхак: на додачу до Ваших загальних якостей можна переглянути ТОП-10 навичок майбутнього і вказати, які з них ви маєте або розвиваєте наразі.

Далі варто відповісти «Чому я обрав/обрала саме цей заклад освіти та професію?». Тут виокреміть сильні сторони навчального закладу, які Вам відгукуються, аспекти професії, які подобаються, коротку історію шляху до вибору.

Далі розповідаємо «Як я можу бути корисною/корисним для навчального закладу або професії?». Тут розкажіть про Ваші ідеї та плани на час навчання в закладі освіти: участь у самоврядуванні, здобуття навичок, програми обміну та навчальні проєкти. Також додайте про Ваші ідеї та плани після випуску і глобальну мету реалізації себе у професії.

Наприкінці основної частини варто розповісти, чому мають обрати саме Вас. Які Ваші цінності перегукуються із цінностями навчального закладу, як саме ця навчальна база сприятиме реалізації Ваших навчальних цілей та як Ви з закладом освіти зможете підсилити одне одного.

Завершити лист треба маленьким підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися і вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми.

Лайфхаки, що зроблять ваш лист кращим

  • Не повторюйтеся.
  • Спершу складіть план, лише потім пишіть сам лист.
  • Дотримуйтесь структури і вимог.
  • Перечитайте свій лист і запитайте себе: «Чи на місці комісії я б схвалив/схвалила такого кандидата?»

ВІРТЕ В СЕБЕ І НЕХАЙ ВАМ ЩАСТИТЬ!