Міжрегіональний центр професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців м. Кривого Рогу Дніпропетровської області

Корисна інформація

1. ІНСТРУКЦІЯ З ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛУ ОБЛІКУ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Інстукція з ведення журналу обліку теоретичного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів

2. ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛУ ОБЛІКУ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ

Ведення журналів обліку теоретичного навчання

3. ОПИС ПРОФЕСІЇ ВИКЛАДАЧА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Що змінить нове положення про атестацію педагогічних працівників

Опис професії викладача професійно-технічного навчального закладу

4. ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНОЇ МОВИ У СФЕРІ ОСВІТИ

Про використання державної мови у сфері освіти

5. РЕЄСТР КУРСІВ 2024 РІК

Реєстр курсів 2024 рік

6. МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ ТА ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

Батьківські збори — це важливий педагогічний інструментарій у роботі класного керівника.

Враховуючи, що сім’я — відносно замкнутий інститут виховання, а виховний потенціал батьків різноманітний, дуже важливо використовувати різні, але обов’язково цікаві для батьків форми спілкування: вечори запитань-відповідей, батьківські студії, дискусії, "круглі столи", "дидактичні трибуни", "лабораторії невирішених питань" сімейного виховання, години спілкування з елементами тренінгу, консультації та т.п.

Приблизна структура батьківських зборів:

Збори повинні розпочатися в строго встановлений час. Батьки звикають до цієї вимоги та потім її підтримують. Максимальна тривалість — 1-1,5 год.

  • Вступне слово класного керівника (представлення гостей) — 5 хвилин.
  • Аналіз анкет батьків (класним керівником, психологом, майстром), для того, щоб яскравіше представити проблему зустрічі — 5-7 хвилин.
  • Виступи за темою: спеціаліст або класний керівник, майстер. Виступи повинні бути яскравими, лаконічними, доступними — 10-15 хвилин.
  • Обговорення проблеми батьками — 20 хвилин.
  • Аналіз успішності групи класним керівником. Почати необхідно лише з позитивних результатів. Не "клейміть". Аналіз повинен виражати впевненість, що спільна робота дозволить виправити положення справ.
  • Якщо цього потребує тема або мета конкретної зустрічі — обговоріть проект і прийміть рішення батьківських зборів.

При проведенні батьківських зборів необхідно враховувати наступне:

  • Якщо ви тільки узяли групу, почніть збори зі знайомства з батьками, розкажіть про себе.
  • Розкажіть батькам про завдання, які ви визначили пріоритетними для себе та групи на навчальний рік, про завдання та напрямки роботи центру.
  • Порадьтесь з батьками, які питання вони бажають підняти на батьківських зборах, які завдання бажають вирішити додатково.
  • Познайомте батьків з загальними справами на рік. Домовтесь про допомогу.
  • Повідомте батьків про режим роботи центру, розклад класних часів.
  • Розкажіть батькам про спортивні секції, додаткові курси, які працюють в центрі.
  • Тон, атмосфера на зборах повинні показати батькам, що вам необхідна їх підтримка.
  • Якщо ви запрошуєте спеціаліста (лікаря, міліцію і т. і.), обов’язково зустріньтеся з ним заздалегідь та обговоріть мету зборів.
  • Батьківські збори — не урок. Перед вами дорослі люди. Тому краще буде така інтонація: ні нотація, а "порадимося, поміркуємо разом".
  • Обов’язково вирішіть на перших зборах питання: про особливості навчання, стипендію, можливості надання матеріальної допомоги, пропуски без поважних причин і т.і.
  • Виберіть батьківський комітет.

В заключній частині зустрічі класний керівник або майстер повинен подякувати батькам та гостям за участь, спільну роботу. Повідомити приблизну дату наступних батьківських зборів та їх тему. Затримати на хвилиночку батьків тих учнів, у яких є проблеми у навчанні або поведінці, з метою виявлення причин та створення плану спільної діяльності. Після зборів рекомендується зустрітися з батьками, які були відсутні.

7. СПІЛКУВАННЯ З ПІДЛІТКАМИ РІЗНИХ ТИПІВ ПОВЕДІНКИ

Вирізняють такі типи підлітків:

  • "Непостійні"
  • "Дбайливі"
  • "Залежні"
  • "Лідери"
  • "Непостійні"

Підлітки, які періодично змінюють сферу своїх інтересів та захоплень, "непостійні".

Вони, як правило, створюють невеликі групи по 2-3 особи, практично завжди перебувають у гарному настрої, активні. Для них глибокі знання та тверді навички не пріоритет.

Непосидючі, постійно відволікаються, недисципліновані. Часто вступають у конфлікти між собою, при цьому не усвідомлюючи, що іноді створюють конфліктні ситуації. На критику та зауваження реагують дуже бурхливо. У стосунках із старшими вміють тримати дистанцію.

Нові люди, нова діяльність їх швидко захоплюють, але, як правило, захоплюючись новим, не доводять розпочату справу до кінця. У складних ситуаціях не губляться, заповзятливі, але схильні до переоцінки своїх здібностей та можливостей. Погано виконують роботу, яка потребує акуратності, копіткості. Люблять ризик, здатні до авантюр, прагнуть самостійності та незалежності. Про " непостійних " підлітків не можна говорити, що вони ідеальні, хоча у тому поведінці немає нічого такого, що міг би насторожити оточуючих дорослих.

Спілкування з підлітками із групи "непостійних" найкраще проводити під девізом: "вчись у мене". Це означає, що дорослий, що виховує, повинен бути прикладом привабливих для підлітка особистих якостей і таким чином зміцнювати свій авторитет через конкретну справу.

У характері " непостійних " немає виражених негативних рис характеру, й у сенсі ці підлітки є благополучними, не викликають особливих труднощів у роботі. Однак гарний настрій та зміна занять є нічим іншим, як своєрідною захисною маскою, яка приховує легко вразливі, невпевнені в собі натури. "Непостійні" творчо спрямовані особистості, але їм не вистачає посидючості, вірності справі. Саме ці якості їм необхідно демонструвати та розвивати у них.

Спілкування з такими підлітками потребує постійного вдосконалення форм та методів проведення занять, внесення незвичайних, цікавих елементів. Вони із задоволенням беруть участь у масових заходах, вигадують щось нове для своїх виступів, приносять задоволення собі та створюють комфортний клімат для спілкування.

У взаєминах із оточуючими стримані, спокійні, терплячі, чого вимагають від інших. Якщо з ними грубо поводяться, принижують, ображають, то вони відмовляються від взаємодії або відповідають тим самим. Не люблять моралі та зайвої грунтовності з боку того, хто виховує. Люблять до всього підходити самостійно, щоби довести цим своє "я".

"Дбайливі"

Підлітки, що мають тривалі, стійкі інтереси та захоплення, які межують із професіоналізмом, "запопадливі". Вони схильні до творчості, здебільшого самостійні, іноді уперті. "Дбайливих" відрізняють такі риси характеру, як підвищена чутливість, здатність до глибоких переживань, а також педантичність. Для них характерний непостійний настрій, який виявляється у бажанні то спілкуватися, то бути на самоті. Тривожність їм не характерна.

"Завзяті" хороші співрозмовники, якщо є цікава тема для спілкування. Під час відкритих та сердечних розмов здатні до переживань. На їхньому обличчі можна побачити то сльози, то радісну посмішку.

Настрій у них дуже мінливий. Від нього та ситуації залежить все: самопочуття, апетит, працездатність та комунікабельність. Вони відрізняються глибоким почуттям прихильності до тих, від кого зустрічають любов, увагу та турботу.

Ці уподобання зберігаються, незважаючи на легкі та часті сварки. У дружбі вірні. З таких підлітків, як правило, складається актив групи чи гурток самодіяльності. Незважаючи на чутливість до різних знаків уваги, їх не можна звинуватити в зарозумілості та зарозумілості.

Відрізняються самокритичністю. Бажання спілкуватися з ровесниками залежить від настрою: будучи в хорошому настрої шукають компанію, а в поганому уникають спілкування. При цьому вони легко вразливі.

Спілкування з підлітками із групи "запопадливих" бажано будувати під девізом: "з тобою відбувається все добре". Педантичність у цих підлітків поєднується з сильними переживаннями, хоча зовні вони спокійні та мовчазні. Є спокуса дати їм спокій, не помічати: адже вони не завдають особливого клопоту. Подібна тактика помилкова — їхній внутрішній світ складний і вразливий, вони потребують уваги, терплячого та рівного відношення. Від виховує вимагається вміння відрізняти помилки підлітків від провин. Якщо підлітка даного типу лаяти за помилки та повільність, то він прийде до думки про свою неповноцінність.

Слід враховувати, що "запопадливі" охоче включаються до цікавої суспільної діяльності, де треба максимально проявити себе, але їм не слід заважати. Не можна також обмежувати час, необхідний для виконання ними будь-якої справи, інакше зросте невпевненість у своїх силах, знизиться самооцінка і як наслідок — спіткає невдача.

"Лідери"

Підлітки, захоплення та інтереси яких стають засобом привернення уваги до себе та затвердження серед однолітків, - "лідери". Жага самоствердження настільки велика, що "лідери" вважають за краще вступати в конфлікт, щоб викликати на свою адресу обурення та злість. Вони не можуть переносити байдужість та байдужість до себе. Перспектива самотності їм нестерпна.

Вони артистичні та емоційні, але люблять приписувати собі ще й неіснуючі переваги. З метою привернення до себе уваги готові порушити дисципліну, загальноприйнятий порядок. Часто демонструють браваду. Вміють вводити в оману довірливих людей, вигадують хвороби, пояснюючи цим прогули чи відсутність на заняттях.

У колективі однолітків завжди виступають із претензією на геніальність, на лідерство та виняткове становище у групі. Інтуїтивно відчувають настрій у групі, що назрівають у ньому бажання, події і можуть ставати першими їх виразниками, призвідниками.

Натхнені зверненою ними увагою можуть повести у себе інших і навіть виявити відвагу. Але виявляються ватажками "на годину", бо позбавлені захоплених глядачів, втрачають свій запал. Легко зраджують друзів.

Їх захоплює лише те, що дозволяє покрасуватися перед іншими. Для цього може служити і художня самодіяльність (особливо ті види мистецтва, які популярні серед однолітків) та колекціонування (модних музичних записів, відеокасет, фотографій західних кінозірок та ін.).

Самооцінка "лідерів" необ'єктивна, у них висока зарозумілість. Зі старшими не визнають жодної дистанції, схильні до порушень дисципліни, до грубості, виявляють нетактовність.

8. ПРИЙОМИ РЕГУЛЯЦІЇ ОРГАНІЗМУ

  • Сміх, посмішка, гумор.
  • Думки про добре, приємне.
  • Різноманітні рухи, наприклад потягування, послаблення м’язів.
  • Спостереження за тим, що відбувається за вікном.
  • Спостереження за квітами у приміщенні, розглядання фотографій, інших приємних або дорогих для людини речей.
  • Звернення у думках до вищих сил (Бога, Всесвіту, великої ідеї).
  • "Купання" (реальне або подумки) у променях сонця.
  • Вдихання свіжого повітря.
  • Читання віршів.
  • Висловлювання компліментів комусь просто так.